coördinatie van zorg en overleg voor kinderen en jongeren van wie het zorgtraject is vastgelopen of dreigt vast te lopen
Het programma 'Casemanagement' voorziet coördinatie van zorg en overleg voor kinderen en jongeren met een (vermoeden van) psychische/psychiatrische problematiek, van wie het zorgtraject is vastgelopen of dreigt vast te lopen. Casemamanagement doet dat door overlegcoördinatie en zorgcoördinatie.
De nadruk ligt op:
Het programma Casemanagement maakt deel uit van de cluster gedeelde hulp.
Voor de cluster Gedeelde Hulp (Care, Casemanagement, Ondersteuningsteam teamondersteuning, Proeftuin jonge kind, Proeftuin transitie) kan je vanaf 1 februari 2024 (terug) aanmelden. De aanmeldingen voor elk van de zorgprogramma’s gebeuren via een aanmeldformulier te verkrijgen na een telefonische contact.
We zijn te bereiken via 1 centraal aanmeldnummer: 09/358.06.99. Er kan op volgende tijdstippen worden gebeld:
maandag- en dinsdagnamiddag (tussen 13u en 16u30)
woensdag- en donderdagvoormiddag (tussen 9u en 12u30).
Iedereen mag een aanmelding tot gedeelde hulp stellen. Belangrijk is wel dat bij elke aanmelding het kind/de jongere en de ouders mee op de hoogte zijn van deze aanmelding. Tijdens de aanmelding zal een collega jou telefonisch beluisteren in je vraag naar gedeelde hulp en of een meer specifiek zorgprogramma. Nadien zal je gevraagd worden het aanmeldformulier (verder) in te vullen. De aanmelding wordt vervolgens tijdens het wekelijks aanmeldteam besproken. Dit wekelijks aanmeldteam bestaat uit medewerkers van cluster gedeeld, netwerkpsychiater(s) en een medewerker van ACT (agentschap opgroeien). Na deze bespreking volgt een terugkoppeling zodat het voor jou als hulpvrager helder is wat het antwoord op je vraag is.
We verwachten dat het aantal vragen op dit centraal aanmeldnummer groot zal zijn nu de aanmeldpauze gestopt wordt. Indien je niet onmiddellijk iemand kan bereiken, vragen we jou om zeker opnieuw ons te contacteren. Mochten er herhalend moeilijkheden optreden, vragen we je de knop 'FEEDBACK' bovenaan op de website te gebruiken om dit te laten horen. We willen er immers graag voor zorgen dat we jullie zo goed mogelijk verder kunnen helpen.